Wizyta we Włoszech

Powiększ obraz

Na początku listopada grupa uczniów i nauczycieli IV Liceum Ogólnokształcącego uczestniczyła w spotkaniu szkół partnerskich w Chieti we Włoszech w ramach wspólnie realizowanego projektu Erasmus+ „Podstawy autonomii uczniów w myśleniu i działaniu”. W trakcie wyjazdu uczniowie naszej szkoły omówili wcześniej przygotowane prezentacje na temat praw człowieka oraz kwestii związanych z  dyskryminacją.

Reprezentanci poszczególnych krajów przedstawili również wybrane wiersze i dzieła literackie poświęcone tym zagadnieniom. Podczas całej wizyty uczniowie pracowali w międzynarodowych grupach, tworzyli wspólne plakaty, przedstawiali swój punkt widzenia, debatowali, a przede wszystkim cały czas komunikowali się w języku angielskim. Uczestniczyli również w życiu szkolnym i wybranych lekcjach między innymi chemii, fizyki oraz robotyki.

Przez cały czas wymiany uczniowie wchodzili między sobą w interakcje, wymieniali się poglądami, przedstawiali swoje wnioski. Każdy zespół przeprowadził przed wymianą dokładne badania na temat poruszanych zagadnień związanych z poszanowaniem praw człowieka, dzięki czemu spotkanie było niezwykle owocne.

Pomimo niesprzyjającej pogody uczestnicy projektu zwiedzili historyczną część miasta Chieti, muzeum Archeologiczne oraz Palazzo de Mayo. Mieli również okazję odwiedzić średniowieczne miasteczko Bucchianico, gdzie poznali tajniki produkcji oliwy, a także uczestniczyli w pokazie średniowiecznych sztuk walki. Aby lepiej poznać miasto gospodarzy zorganizowano dla nas grę terenową. Ostatniego dnia pobytu włoscy uczniowie w towarzystwie uczniów wszystkich szkół partnerskich odśpiewali pieśni związane z tematem spotkania. Jedną z atrakcji wyjazdu było całodniowe zwiedzanie Rzymu wspólnie z uczniami i nauczycielami z Włoch, Turcji, Grecji i Północnej Macedonii. To niezwykłe miasto urzeka swoim pięknem niezależnie od pory roku.

Dzięki tej wizycie uczniowie bardzo się z sobą zżyli, stali się jednocześnie bardziej samodzielni, otwarci na innych, a przede wszystkim wrócili z pozytywną informacją zwrotną na temat ich pracy oraz poziomu języka angielskiego.

    Dodaj komentarz